Mi a reiki?

Mi a reiki?

Reiki a wikipédiában


A reiki energia

A szeretet – gyógyító erő

Mára százhúsznál is több tanulmány igazolta a különböző spirituális gyógyító technikák pozitív eredményeit. Ezek a tanulmányok a legmagasabb tudományos sztenderdek szerint kerültek végrehajtásra, és az eredményeik nem hagynak kétséget a működőképességük felől.

A hagyományos orvostudomány általában kétségbe vonja a szellemi energia, gyógyító erejét. A nyolcvanas években két kutató, dr. Robert Becker és Dr. John Zimmerman vizsgálta, hogy mi történik akkor, amikor a kézből energiát sugárzó technikákat használ egy terapeuta. A kezelés során a terapeuta kezének biomágneses mezeje legalább ezerszerese a normál értéknek, és ez nem a test belső energiájának az eredménye. Arra a következtetésre jutottak, hogy lehetséges egy „végtelen energiaforrást” vagy „univerzális energiamezőt” megcsapolni, ami a kvantumfizika alaptörvényeinek is teljes mértékben megfelel.

A reiki energia segítségével helyreállítható a szervezet természetes energia egyensúlya, ezzel elősegítve a szervezet természetes öngyógyító folyamatának a beindulását. Ez bármiféle problémára jó, testire, lelkire egyaránt, hiszen mindig a paciens tudatalattija dönti el, hogy mire van szüksége. Annyit vesz magához a lecsatolt energiából, amennyire neki szüksége van a gyógyulási folyamat beindításához és fenntartásához, egészen a teljes gyógyulásig. Nekem az a dolgom, hogy a szeretetemmel és a türelmes megértésemmel a kezemet rátéve a fájó testrészre ezt a lehetőséget biztosítsam neki. Talán még annyit, hogy ez nem kíván a pácienstől semmiféle vakhitet, elég ha kíváncsi, és kipróbálja, mert a reiki bizonyít. Ha például percek alatt elmúlik a fejfájása, onnantól kezdve nem hiszi, hanem tudja, hogy működik. Ezért nem kell hozzá az, hogy előre higgyen benne. Akkor is gyógyít, ha nem hisznek benne.

Kisgyerekkoromtól reikiztem akinek fájt valamije. Ösztönösen rátettem a kezem a fájó részre, és mindig azt mondták, hogy nagyon finom és meleg a kezem, és elmúlik tőle a fájdalom. Nekem ez teljesen természetes volt, azt hittem erre mindenki képes, és ezt mindenki tudja, nem is értettem, hogy a többiek miért nem alkalmazzák, hiszen „az ember keze kéznél van”. Aztán az 1990-es évek elején, amikor már itthon is elérhetőek voltak ezek a tanulmányok, végigpróbáltam sok minden mást is, ami elérhető volt – agykontroll, bioenergia, radiesztézia, exraszenzorika – mire rátaláltam a reikire. Amikor elvégeztem a tanfolyamot, akkor értettem meg, hogy én mindig is ezt csináltam, reikiztem, csak ösztönösen. Azóta tudatosan csinálom, az én utam: a reiki.

Az energia mérhető és minden rezgés mást gyógyít. Bizonyos frekvenciák más-más szövetekre vagy működésre vannak hatással. A kilencvenes évek elején az amerikai Dr. John Zimmermann a kézzel gyógyító terapeuták által kibocsátott pulzáló biomágneses mező esetében mérésekkel igazolta, hogy ezek az impulzusok ugyanabban a frekvencia tartományban mozognak, mint az agyhullámok. Hasonló elvre épülnek a sejtek és szövetek regenerálódását, illetve bizonyos szervek működését elősegítő fizikoterápiás és ultrahangos készülékek.

A reiki ősi japán gyógymód, a szó magyarul életerőt jelent. A reiki valójában a világegyetem energiája, amelyet a hozzám hasonlók – antennaként – közvetítenek. Mivel a kezelések alatt nem a saját energiámat használom, a bioenergiával gyógyítókkal ellentétben én nem fáradok el. Épp ellenkezőleg! Minél többször reikizek, annál inkább feltöltődöm energiával. A körülöttem lévő élőlények pedig a kezelések során keletkező hulladékenergiát hasznosítják, attól fejlődnek.

Minden betegség abból fakad, hogy megbomlik a szervezet természetes energia egyensúlya. A reiki kezelés során a szervezet működésbe lép, meghatározza mire van szüksége, vagyis azt szívja magába, ami a jin (nőies energia) és a jang (férfias energia) egyensúlyának helyre állításához kell. Ha megszívta magát, „kikapcsol”. Az energiát tehát nem lehet túladagolni, a reikivel nem lehet ártani. Az utóbbi évtizedekben a kutatások, az emberi tapasztalat is alátámasztják a spirituális gyógyító technikák eredményeit.

Halász Zsóka


Néhány hozzászólás a témához:



Vadpipacs | 2008-10-24 08:53
Én végeztem reikit, máig sem nagyon értem, hogy hogyan is avattak fel, de tény az, hogy működik, előtte folyamatosan zsibbadtak a kezeim, de mióta "tudok reikizni" azóta semmi baja :)

KaratesCsaj | 2008-10-24 10:21
ez biztos hogy igaz. egyszer tesi órán a kéz fejemet izomból megrúgták labdával. tökre fájt, aztán osztálytársam aki reikizik rátette a kezét, és olyan érzésem lett, mintha felmelegedni az egész karom! és mikor abbahagyta már nem fájt a kezem.

Nagy Béla | 2008-10-24 13:45
Nem hiszek az egészben, de amit tapasztaltam. Kb 10-12 éve porckorong sérvvel kezeltek több alkalommal is. CT vizsgálat kimutatta a sérvet. A műtétet még akkor nem javasolták. Egy ismerősöm említett egy Erdélyből áttelepült fiatal asszonyt, aki kézrátétellel gyógyít. 7, vagy 8 alkalommal felkerestem és a hitetlenségem ellenére is meggyógyított. Az elmúlt időszakban teljesen megszüntek panaszaim. Terhet emelhetek (50-70 kg), futballozhatok, tehát minden mozgást szabadon végezhetek. Ha nagy ritkán fáj a gerincem egy kezeléshez hasonló meleg érzés fut végig a gerincemen és másnapra megszűnnek a fájdalmak. "Akkor sem hiszek ebben a gyógymódban"


-------------------------